.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیر کل محیط زیست عنوان کرد:
پرونده شهرداران متخلف در حوزه پسماند در هاله‌ ابهام
به رغم اختصاص اعتبارات لازم به شهرداریها از سوی وزارت کشور هنوز گام موثری در این زمینه برداشته نشده و 26 جایگاه دفع زباله در سطح استان بدون برخورداری از حداقل استانداردها کماکان به کار خود ادامه می دهند.
پرونده شهرداران متخلف در حوزه پسماند در هاله‌ ابهام

شمال نیوز: مدیر کل محیط زیست گیلان گفت: پرونده شهرداران متخلف در حوزه پسماند استان همچنان در هاله ای از ابهام است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، امیر عبدوس با اشاره به معضل مدیریت پسماند در استان بر لزوم تبیین چهار چوب قانون مدیریت پسماند و برنامه پنجم توسعه تاکید کرد و افزود: قانونگذار وظایف هر یک از دستگاهها را در حوزه مدیریت پسماند تعیین کرده و مدیریت بر هر یک از انواع پسماند متولی مخصوصی دارد.

وی اظهار داشت: قانون مدیریت پسماند، مدیریت بر پسماندهای خانگی را بر عهده وزارت کشور، مدیریت بر پسماندهای کشاورزی را بر عهده دهیاریها، مدیریت بر پسماندهای بیمارستانی را بر عهده وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی و مدیریت بر پسماندهای صنعتی را بر عهده وزارت صنعت و تجارت نهاده است.

مدیرکل محیط زیست گیلان گفت: این سازمان به عنوان دستگاهی نظارتی مسئول حرکت کردن تمامی دستگاهها در خط معیاری است که قانون تعیین می کند.

وی افزود: در این زمینه سازمان محیط زیست نسبت به تهیه و تدوین آئین نامه های مرتبط اقدام کرده و دیگر نوبت سایر دستگاههای اجرایی است که به وظایف خود عمل کنند.

عبدوس ضمن انتقاد صریح از وضعیت مدیریت پسماند در گیلان، وضعیت مدیریت پسماندهای خانگی را نا امید کننده دانست و اظهارداشت: به رغم اختصاص اعتبارات لازم به دستگاههای مرتبط در سطح استان مانند شهرداریها از سوی وزارت کشور هنوز گام موثری در این زمینه برداشته نشده و 26 جایگاه دفع زباله در سطح استان بدون برخورداری از حداقل استانداردها کماکان به کار خود ادامه می دهند.

وی گفت: این در حالیکه در شش استان کشور جشن به پایان رسیدن دفع زباله های مدیریت نشده به مناسبت هفته زمین پاک برپاست و هیچ یک از این شش استان ردیف اعتباری در این خصوص از وزارت کشور دریافت نکرده اند.

مدیرکل محیط زیست استان گفت: این به این معنی است که کار موثر و مدیریت موثر توسط شهرداریهای استان بر روی پسماند ها انجام نشده و اعتبارات دریافتی به اولویتهای دیگری به غیر از مدیریت پسماند اختصاص می یابد.

وی افزود: شهرداریها برای راحت تر زیستن مردم، تجدید آسفالت خیابانها، رونق و سر زندگی بوستانها هزینه می کنند اما برای نهادینه شدن سلامت زیستن مردم برای مدیریت پسماند هزینه ای نپرداخته و آن را از اولویتهای کاری خود خارج می کنند.

عبدوس با تبیین این تضاد ادامه داد: این مفهوم و حقیقت تلخ موجود در آن " نقض غرض " تلقی می شوند، مفاهیمی که در عرض یکدیگر فعالند.

وی ضمن انتظار از حوزه عمومی جامعه و مردم در پرداختن هزینه مدیریت پسماند، عنوان کرد: مردم گیلان از منظر تاریخی به درست زیستن و به تعالی شکل زندگی کردن مشهورند و به این دلیل باید به پرداختن هزینه این گونه زیستن پایبند باشند و هزینه مدیریت پسماند که بطور مستقیم برتعالی شکل زیستن تاثیر می گذارد را بپردازند.

مدیرکل محیط زیست گیلان در ادامه با یکپارچه دانستن محیط زیست در سطح کره زمین اذعان داشت: اینگونه نیست عملی آلوده کننده در بخشی از کره زمین رخ دهد و بخش دیگری از این کره خاکی از آن مصون بماند بعنوان مثال شیرابه زباله ای که در محل دفع زباله های رشت و در سراوان تولید می شود می تواند حتی بر ساکنان شمالی دریای خزر و آسیای میانه تاثیر گذار باشد بنابراین نباید محیط زیست در کره زمین را غیر یکپارچه و غیر مرتبط با یکدیگر فرض کرد.

وی گفت: فرض غیریکپارچه محیط زیست باعث می شود مردم خانه های خود را به دقت پاکیزه نگهدارند اما در پاکیزگی معابر و چشم اندازها حساس نباشند.

عبدوس ضمن اعلام اینکه تعدادی از شهرداران متخلف استان در حوزه مدیریت پسماند به دستگاه قضایی معرفی شده اند، افزود: متاسفانه به رغم منجز بودن جرم و شفافیت قانون و مشخص بودن مسئولیت مدیران شهری تاکنون از هشت شهردار معرفی شده به دستگاه قضایی سه شهردار حکم منع تعقیب دریافت کرده و پرونده بقیه شهرداران معرفی شده نیزدر هاله ای از ابهام قرار دارد.

وی یادآورشد: این روند آه از نهاد مدیران حفاظت محیط زیست سراسر استان برآورده و معلوم نیست دیگر برای تضمین سلامتی جامعه به کدام مرجع می توان پناه برد؟


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

سورکی 6 ارديبهشت 1391
شهرجدیداتاسیس که زباله اش دروسط شهر دفن میشه !
نا شناس 9 ارديبهشت 1391
تورو به خدا به داد طییعت زیبای انجلسی واقع در 10 کیلومتری شهر مرزیکلا از تبابع بابل برسید روستا های چهره دراز کلا کبریا کلا هلی خال در معرض خطر جدی پساب های زباله بابل در منطقه انجلسی هستند

از سال 77 تا کنون این منطقه زیبای جنگلی به زبالادانی تبدیل شده
بر عبدلی ان کارشناس محیط زیست تهران ننگ باد که دفن زباله در انجلسی را مجوز داد به خدا اشتباه بود.........................................

از اهالی مطقه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.134 seconds.